سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حق سنگین است اما گوارا ، و باطل سبک لیکن در کام چون سنگ خارا . [نهج البلاغه]
عاشقان بیت الله
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پند هایی از ائمه

پند هایی از ائمه

دوست خوب

امام صادق (ع) فرمودند : دوست خوب کسی است که :

الف - در ضاهر و باطن تو را دوست بدارد .

ب - آبروی تو را آبروی خود بداند .

ج - با دست یافتن به مال و مقام روش خود را تغییر ندهد .

د - در ضمینه رفاقت از آنچه در اختیار دارد مضائقه نکند .

ه - تو را در سختی ها تنها نگذارد .

پندهای حضرت محمد (ص)

مردی خدمت رسول اکرم (ص) رسید . عرض کرد : یا رسول الله !

بر من عملی بیاموز که خدا مرا دوست داشته باشد و مردم نیز مرا

دوست داشته باشند و مال من زیاد گردد و بدن من سالم گردد و عمر

بر من طولانی شود و با شما در قیامت محشور گردم .

پیامبر (ص) در جواب فرمودند : این شش خصلت است و احتیاج

به شش خصلت نیز دارد .

1-هر گاه بخواهی خداوند تو را دوست بدارد ، از غیر او پروا کن

و تقوا پیشه کن .

2- هر گاه بخواهی مردم تو را دوست بدارند ، به آنان نیکی کن و

چشم طمع به دارایی انان نداشته باش .

3- هر گاه بخواهی خداوند ثروتت را افزون کند ، مالت را پاک

گردان (واجبات مالی خود را ادا کن )

4- هر گاه بخواهی خداوند بدنت را سالم بگرداند ، بسیار صدقه بده .

5- هر گاه خداوند عمرت را طولانی کند ، صله رحم کن .

6- هر گاه بخواهی خداوند تو را با من محشور کند ، سجده هایت را

طولانی کن .

پرهیز از دوستی سه دسته !

امام صادق (ع) فرمود :

از دوستی سه کس بپرهیز : خیانت پیشه،ستمکار و سخن چین

زیرا کسی که به دیگری خیانت کرد ، روز دیگر نیز به تو خیانت

خواهد نمود؛و ان کس که به دیگری ستمی کرد ، روز آینده به تو

ستم خواهد نمود؛و کسی که نزد تو سخن چینی کرد ، به زیان

تو نیز سخن چینی خواهد کرد .

 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی مرادیان ( دوشنبه 86/8/21 :: ساعت 11:16 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سخنان پند آمیز حضرت علی (ع)
سخنان پند آمیز حضرت علی (ع)
پند هایی از ائمه
مهدی (علیه اسلام) به چه معنا

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 7179
» درباره من

عاشقان بیت الله

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب